Sekretar: Leart Taipi
Adresa: Bul. Skenderbeg bb
Tel/Fax: +382 30 412 148
E-mail: leart.taipi@ul-gov.me
Sekretarijat za komunalne i stambene djelatnosti vrši poslove koji se odnose na:
- praćenje i proučavanje stanja i predlaganje mjera koje se odnose na komunalnu oblast i priprema programa razvoja komunalne djelatnosti;
- uređivanje odnosa i obezbeđenje razvoja snabdijevanja vodom za piće, regulisanje odvođenja i prečišćavanja otpadnih voda i odvođenja atmosferskih voda, javnu čistoću, javnu rasvjetu, uređivanje i održavanje parkova i drugih javnih površina, uređivanje i održavanje groblja i kapela, regulaciju i održavanje rječnih korita i rječnih kupališta, održavanje, izgradnja i rekonstrukcija komunalnih objekata i instalacija;
- priprema propise kojima se uređuje javni prevoz putnika u gradskom i prigradskom linijskom i vanlinijskom saobraćaju, predlaže projekat regulacije saobraćaja i izmjena u režimu saobraćaja, rješenjem izdaje saobraćajne i druge saglasnosti i vrši poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima;
- održavanje i korišćenje lokalnih i nekategorisanih puteva, ulica i mostova i drugih objekata na vodotocima, održavanje i uređivanje saobraćajnih znakova i signalizacije, izrada odluka i drugih propisa o određivanju lokalnih puteva;
- unapređenje i zaštita okoline, zaštitu prirode i prirodnih dobara; utvrđivanje uslova za rad na zaštićenim objektima prirode; koordiniranje aktivnosti na unapređenju i zaštiti životne sredine od štetnih uticaja; pripremu programa zaštite životne sredine i izvještaj o ostvarivanju programa; sarađivanje sa institucijama, nevladinim organizacijama, koje se bave poslovima iz oblasti zaštite;
- vrši poslove utvrđivanja naknade za uređenje, korišćenje i privremeno korišćenje zemljišta u skladu sa programima o privremenim objektima;
- vrši poslove unosa podataka u Registar kućnih brojeva, ulica i trgova - Adresni registar i o tome priprema mjesečni izvještaj za Predsjednika Opštine, koji će obavijestiti nadležni državni organ;
- utvrđivanje odnosa u oblasti stanovanja i održavanja stambenih zgrada i stanova, održavanje spoljašnjeg izgleda stambene zgrade i kućnog reda primjenom Zakona o etažnoj svojini, obezbjeđenje ostvarivanja javnog interesa na investicionom održavanju stambene zgrade i radova koji se izvode na zgradi i krovne konstrukcije.
- vođenje upravnog postupka u vezi iseljenja i useljenja u posebne ili zajedničke djelove stambenih zgrada, prati cijenu usluga u ovim oblastima, stručne i administrativno-tehničke poslove u vezi sa realizacijom odluka komisija nadležnih za rješavanje stambenih pitanja;
- prati organizovanje i rad organa u stambenim zgradama i preduzima mjere za njihovo funkcionisanje, vodi registar organa i predlaže imenovanje privremenog upravnika stambene zgrade i po potrebi predlaže imenovanje privremenog upravnika stambene zgrade;
- nadzor nad izvođenjem hitnih radova kada ove radove obezbjeđuje Opština u skladu sa Zakonom, nadzor nad vođenjem registra vlasnika stambenih zgrada i njenih posebnih djelova.
- prati namjensko korišćenje stanova dodijeljenih licima u stanju socijalne potrebe, vodi postupak za iseljenje;
- pripremu propisa i drugih akata iz stambene oblasti;
- pripremu informativnih i drugih stručnih materijala za Skupštinu ,Predsjednika opštine i Glavnog administratora;
- priprema odgovore na odbornička pitanja upućenih Sekretarijatu i na odbornička pitanja iz nadležnosti Sekretarijata upućenih Predsjedniku Opštine;
- evidenciju podataka o zbirkama ličnih podataka,kao i zaštitu istih;
- vrši poslove u vezi slobodnog pristupa informacijama iz djelokruga Sekretarijata, koji su utvrđeni Zakonom o slobodnom pristupu informacijama.
Vrši i druge poslove iz nadležnosti Opštine u ovoj oblasti.